Przejdź do treści
Wielkość czcionki: Kontrast:
  • Aktualności
  • Okładki
  • Teledyski
  • Koncerty
  • Podcasty
  • O projekcie
  • Kontakt
Wybierz kategorię wyszukiwania klawiszami strzałek, przejdź do pozostałych filtrów tabem:

Okładki

Okładka płyty to zdjęcie. Kolorowe, ale niemal całkowicie wyrażone w czerni i bieli. Elegancko ubrani bluesmani siedzą wygodnie w limuzynie, być może jadącej, ale chyba stojącej jeszcze przy chodniku. Samochód jest ustawiony bokiem i, jak przystało na kabriolet, ma uniesioną jedynie przednią szybę, boczne są schowane, dach jest zwinięty. Eric Clapton siedzi z przodu, za kierownicą, B. B. King rozsiadł się na tylnej kanapie

B. B. King and Eric Clapton

Pomysł na nagranie tej płyty zrodził się trzy lata wcześniej, pod koniec lat 90. XX wieku, w czasie sesji do sygnowanego przez B. B. Kinga albumu duetów „Deuces wild”. Królowi bluesa towarzyszą tam, oprócz Erica Claptona, inne znakomitości: między innymi Tracy Chapman, Dionne Warwick, Van Morrison, Joe Cocker czy The Rolling Stones


Przejdź do:2000 | Przejdź do:B.B King | Przejdź do:Blues | Przejdź do:Eric Clapton |
ięgają one obu boków okładki, a sam gest może kojarzyć się z pozą kapłana czy pastora odprawiającego nabożeństwo. Ale B.B. King po prostu chyba śpiewa. Jest szczupły, ma krótkie włosy, przymknięte oczy, lekko rozchylone usta i jest wyraźnie skupiony. Ubrany jest elegancko, ma na sobie czarną marynarkę, białą koszulę i muszkę. Z butonierki wystaje biały pasek. Tło, na którym został umieszczony B.B. King jest podzielone w poziomie na dwie części, na górze ciągnie się węższy biały pas, pod nim króluje kolor granatowy. Na białym pasie znalazły się imię i nazwisko wykonawcy oraz tytuł płyty. Są umieszczone w dwóch wersach. Na górze, czerwonymi literami jest napisane „B.B. King sings”, a poniżej znalazło się dokończenie tytułu. „Spirituals” przyciąga uwagę, każda litera jest bowiem duża i trójkolorowa, niebiesko-żółto-czerwona.

B.B. King

Sings spirituals to jedna z pierwszych płyt B.B. Kinga i, jak by na to nie patrzeć, raczej dla niego nietypowa. Król pojawia się na niej nie tylko jako bluesman, choć oczywiście też, ale przede wszystkim jako muzyk wykonujący pieśni czerpiące z tradycji gospel. Sings spirituals to album z ewangelicznym przesłaniem, a na dodatek chyba jedyny, na którym nie usłyszymy w ogóle gitary Króla. Podstawowym instrumentem są tutaj organy. 


Przejdź do:1960 | Przejdź do:B.B King | Przejdź do:Blues |
Aladdin Sane to szósta płyta w karierze Davida Bowie. Na okładce znalazło się zdjęcie piosenkarza wykonane na białym tle. Na fotografii widać twarz, szyję, ramiona i górną część klatki piersiowej piosenkarza. Bowie jest nienaturalnie blady. Jego jasna skóra ma różowo-fioletowy odcień i kontrastuje z ciemnorudymi włosami, zaczesanymi wysoko do góry. Z przodu włosy obcięte są dość krótko, z tyłu dłuższe kosmyki opadają na kark. 

David Bowie

Aladdin Sane to szósta płyta w karierze Davida Bowie. Na okładce znalazło się zdjęcie piosenkarza wykonane na białym tle. Na fotografii widać twarz, szyję, ramiona i górną część klatki piersiowej piosenkarza. Bowie jest nienaturalnie blady. Jego jasna skóra ma różowo-fioletowy odcień i kontrastuje z ciemnorudymi włosami, zaczesanymi wysoko do góry. Z przodu włosy obcięte są dość krótko, z tyłu dłuższe kosmyki opadają na kark. 


Przejdź do:1973 | Przejdź do:David Bowie |
Na spienionych falach mamy kilka surfujących postaci, które wyglądają zupełnie inaczej niż standardowy surfer. Wzrok skupia postać na pierwszym planie, dopiero potem rozglądamy się dalej, ale każda z rysunkowych postaci ma zamienioną, jakby specjalnie doklejoną głowę brodatego chasyda w tradycyjnym nakryciu głowy. Wzrok przykuwają też wyłupiaste okrągłe oczy każdego z surfujących. Pierwszoplanowa postać, oprócz kąpielówek i kapelusza, ma na sobie tradycyjną wędkarską kamizelkę bez rękawów, a w dłoni łańcuch. Inny surfer, umieszczony na drugim planie po lewej stronie, płynie wraz z obejmującą go od tyłu kobietą. Trzeci mężczyzna znajduje się po prawej stronie i jest widoczny tylko we fragmencie. Siedząca mu na ramionach kobieta jest natomiast ukazana niemal w całości. Ma twarz chasyda i jest ubrana jedynie w bikini.

Alte Zachen

Total Gimel Jeśli przyszłoby obrazem odzwierciedlić słowa żart i dziwność, to okładka grupy Alte Zachen może być wzorcowym przykładem takiego działania. Na spienionych falach mamy kilka  surfujących postaci, które wyglądają zupełnie inaczej niż standardowy surfer. Wzrok skupia postać na pierwszym planie, dopiero potem rozglądamy się dalej, ale każda z rysunkowych postaci ma zamienioną, jakby specjalnie […]


Przejdź do:2012 | Przejdź do:Alte Zachen | Przejdź do:surf rock |
  • Przejdź do poprzedniej strony← Poprzednie
  • Przejdź do strony numer: 1
  • …
  • Przejdź do strony numer: 36
  • Przejdź do strony numer: 37
  • Przejdź do strony numer: 38
  • Przejdź do strony numer: 39
  • Przejdź do strony numer: 40
  • Przejdź do strony numer: 41
  • Przejdź do następnej stronyNastępne →

Fundacja kultury bez barier

Adres do korespondencji

ul. Batalionów Chłopskich 76/70
01-308 Warszawa


– Przejdź do strony Rock AD Roll na Facebooku. Otwiera się w nowym oknie
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego.
Zadanie publiczne sfinansowane ze środków Samorządu Województwa Mazowieckiego



Mazowsze serce polski
  • Mapa Strony
  • Polityka prywatności
  • RODO
  • Deklaracja dostępności

© 2025 Fundacja Kultury bez Barier. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.