Przejdź do treści
Wielkość czcionki: Kontrast:
  • Aktualności
  • Okładki
  • Teledyski
  • Koncerty
  • Podcasty
  • O projekcie
  • Kontakt
Wybierz kategorię wyszukiwania klawiszami strzałek, przejdź do pozostałych filtrów tabem:

Okładki

Okładka jeTło pkładki ma kolor intensywnie niebieski, kobaltowy. Jest to niejako kolor przewodni albumu – podczas promujących go koncertów zespół Śląsk występował w strojach o takiej właśnie barwie, a scena była zalana niebieskim światłem. Na jednobarwnym tle znajduje się napis dużymi białymi literami: Miuosh, Zespół Śląsk, Pieśni Współczesne.

Miuosh, Zespół Pieśni i Tańca „Śląsk”

“Pieśni Współczesne” to płyta niecodzienna, na której stare muzyczne tradycje przeplatają się i kontrastują z zupełnie współczesnymi tekstami i interpretacjami. Wszystko to za sprawą połączenia folklorystycznego brzmienia zespołu Pieśni i Tańca “Śląsk” z propozycjami współczesnych artystów znanych szerokiemu gronu odbiorców. Autorem całości muzyki i wszystkich tekstów jest Miuosh – raper Miłosz Paweł Borycki. Teksty nawiązują do tradycji ludowych i lokalnej mitologii, tworząc na nowo opowieść o ludziach ziemi zmagającej się z teraźniejszymi problemami.

Autorka: Michalina Adamska


Przejdź do:2021 | Przejdź do:folk | Przejdź do:Mioush | Przejdź do:polska muzyka | Przejdź do:Zespół Pieśni i Tańca Śląsk |
Okładkę „Najemnika” stanowi zdjęcie surowego pomieszczenia, do którego wpada zimne światło. Na środku pokoju stoi proste, metalowe łóżko z materacem. Jest przykryte szarym kocem i robi wrażenie nieprzytulnego, zimnego. Na nim leży na wznak mężczyzna ubrany w mundur w kolorze khaki. Łóżko wieńczą z obu stron nieco wyższe wezgłowie i nogi, zbudowane identycznie z pionowych, szarych, metalowych listew.

Dżem

To bez wątpienia jedna z najważniejszych dla mnie płyt, od niej zaczęła się zmiana pasji muzycznych, która trwa do dzisiaj. Gdy album trafił w moje ręce przed wakacjami 1989 roku, byłem tuż przed maturą i szykowałem się na pierwsze w mej historii studia, na wymarzoną geologię. Muzycznie od kilku lat byłem zaprzedanym fanem thrash metalu i niemal wszystko, co było sygnowane tym stemplem, przyjmowałem z radością i zaciekawieniem. I nagle zjawił się „Najemnik”, to ta płyta znalazła mnie, ja jej nie szukałem. Wszedłem po prostu do któregoś sklepu muzycznego, a może do księgarni i okazało się, że jest, że czeka w swej pierwszej, winylowej odsłonie. Kupiłem, posłuchałem, potem drugi raz, a potem… Dżem stał się dla mnie najważniejszą polską kapelą i jedną z najważniejszych na całym świecie, a thrash oddał palmę pierwszeństwa mieszance rockowo-bluesowo-folkowych dźwięków.

Autorzy: Roberto i Karola Więckowscy


Przejdź do:1989 | Przejdź do:Dżem | Przejdź do:polska muzyka |

Clannad

Okładka płyty idealnie współgra z faktami i z nastrojem filmu, w którym została wykorzystana muzyka. Nazwa zespołu i tytuł płyty umieszczono na samej górze obwoluty. Są zapisane niewielkimi, białymi wersalikami. Najpierw znalazła się nazwa grupy zakończona kropką, a następnie, w tej samej linii i w cudzysłowie, zapisano tytuł albumu. Tłem dla nazwy zespołu i tytułu płyty jest zdjęcie, jakby żywcem wyjęte z „Roobin Hooda”. Najprawdopodobniej zostało wykonane wczesnym porankiem, niebo dopiero przełamuje się z nocnego granatu w błękit. Na fotografii, po lewej stronie, dominuje obronny, zbudowany z bloków skalnych, średniowieczny zamek. Kolorystyka poranka nadaje mu niecodziennej, fioletowej barwy. Budowla jest wyraźnie solidna, ale sprawia wrażenie niezamieszkałej. Zamek ma jedną wyższą, centralnie umieszczoną wieżę i dwie mniejsze, po bokach. Okna są niewielkie, wąskie, jest ich zaledwie kilka i sprawiają wrażenie stworzonych raczej dla potencjalnych obrońców, niż dla zwykłych mieszkańców. Zamek jest otoczony wyraźnie starym murem.

Autorzy: Roberto i Karola Wieckowscy


Przejdź do:Clannad | Przejdź do:folk |

The Beatles

Nie sposób nie znać tego albumu, jest zdecydowanie jednym z najważniejszych i mających największy wpływ na muzyków poszerzających przestrzenie własnej twórczości. Beatelsi też tak do niego podeszli. Jak sami wspominali ,byli już znudzeni nagrywaniem kolejnych popowych piosenek, które następnie wykonywałoby się na koncertach przed rozhisteryzowanym nierzadko tłumem. Przygotowali więc album nie do powtórzenia na scenie, album eksperymentalny, niektórzy nazywają go koncepcyjnym, stworzyli orkiestrę sierżanta Pieprza i zarejestrowali wszystko tak, by tę orkiestrę naprawdę można było usłyszeć. Zerwali ze schematami, postawili na bogactwo aranżacyjne, na różnorodność pomysłów i dźwięków. A różnorodność tę widać od razu także na okładce.

Autorzy: Roberto i Karola Więckowscy


  • Przejdź do poprzedniej strony← Poprzednie
  • Przejdź do strony numer: 1
  • Przejdź do strony numer: 2
  • Przejdź do strony numer: 3
  • Przejdź do strony numer: 4
  • Przejdź do strony numer: 5
  • Przejdź do strony numer: 6
  • …
  • Przejdź do strony numer: 41
  • Przejdź do następnej stronyNastępne →

Fundacja kultury bez barier

Adres do korespondencji

ul. Batalionów Chłopskich 76/70
01-308 Warszawa


– Przejdź do strony Rock AD Roll na Facebooku. Otwiera się w nowym oknie
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego.
Zadanie publiczne sfinansowane ze środków Samorządu Województwa Mazowieckiego



Mazowsze serce polski
  • Mapa Strony
  • Polityka prywatności
  • RODO
  • Deklaracja dostępności

© 2025 Fundacja Kultury bez Barier. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu.