Na okładce jest zdjęcie artystki, Bovska ukazana w popiersiu patrzy na nas spokojnie, cierpliwie. Głowę wspiera na dłoniach, które układa w charakterystyczny sposób – palce rozstawia na zewnątrz, a dłonie styka nasadami. Tak, jakby chciała objąć twarz, ale ostatecznie tego nie robi, palce nie dotykają policzków. Artystka ma na sobie czerwoną sukienkę lub bluzkę z długimi rękawami, rękawy sięgają aż do kostek przed dłońmi.

Bovska

Wykonawca: Bovska
Okładka: Pysk

Pysk

2017 rok

U Bovskiej wizualność nie może być zwyczajna, musi kusić, prowokować, coś zmieniać, coś podkręcać. Bo ta wizualność jest ważna, może nawet tak samo jak wpisane w piosenki melodie i teksty.

Okładka drugiej płyty Bovskiej „Pysk” jest na pewno kolorowa. I nie chodzi o to, że tych kolorów jest ogromnie dużo, że obwoluta wygląda jak paleta malarska. Niekoniecznie, ale kolory rzeczywiście występują wszędzie i chyba dominują, są tą pierwszą warstwą nałożoną na wszystko inne, na kształty i podobieństwa.

Na okładce jest zdjęcie artystki, Bovska ukazana w popiersiu patrzy na nas spokojnie, cierpliwie. Głowę wspiera na dłoniach, które układa w charakterystyczny sposób – palce rozstawia na zewnątrz, a dłonie styka nasadami. Tak, jakby chciała objąć twarz, ale ostatecznie tego nie robi, palce nie dotykają policzków. Artystka ma na sobie czerwoną sukienkę lub bluzkę z długimi rękawami, rękawy sięgają aż do kostek przed dłońmi.

Twarz Bovskiej jest szczupła, artystka ma ciemne oczy, prosty nos i lekko rozchylone usta. Włosy są niewidoczne, na linii brwi zaczyna się coś jakby trapezowate nakrycie głowy. Jest ono najprawdopodobniej dorysowane już na zdjęciu i zakrywa dosyć szczelnie brwi i włosy, spod trapezu wystaje zaledwie kilka ciemnych kosmyków. Trapezowata czapka/ kapelusz rozszerza się ku górze i jest pokryta kolorowymi mazajami, dosyć szerokimi, długimi, różowo-czerwono-fioletowo-niebieskimi. Na kapeluszu są też dorysowane brwi, jakby zwierzęce, kojarzące się z lwimi lub tygrysimi, gęste, białe.

Kolejne kolory znajdują się na twarzy Bovskiej. Pod oczami ma białe pionowe kreski, a na policzkach skośne czerwone. Bovska znajduje się pomiędzy kolejnymi kolorami, tym razem przywodzą one na myśl morskie, rozfalowane rośliny. Są one czerwone, fioletowe, pomarańczowe i kierują się liśćmi w stronę piosenkarki.

Pokolorowane zdjęcie nie wypełnia całej okładki, zarówno na górze, jak i po bokach pozostały fioletowo-niebieskie marginesy.

Na dole, po środku obwoluty znajduje się jakby odręczny napis Bovska. Litery są białe. W centrum okładki umieszczono natomiast tytuł płyty. „Pysk” zdaje się być namalowany fioletową farbą.

„Pysk” to druga płyta artystki, wydana rok po pierwszej, która odniosła spory sukces, została między innymi nominowana do nagrody Fryderyka. Bovska wydając „Pysk” nie odcinała jednak kuponów od debiutanckiego sukcesu, nagrała utwory różne, oscylujące gdzieś pomiędzy popem, dancem i melorecytacją, różnorodnie zaaranżowane muzycznie i chyba dające jednoznaczny sygnał, że dla Bovskiej ogromną wartością jest artystyczna, niekoniunkturalna wolność twórcza.

Autorzy: Roberto i Karola Więckowscy

Lista utworów:

  1. Kosmodrom
  2. Smog, lastriko
  3. Ciemno
  4. Pysk
  5. Firanka
  6. Wek
  7. Cyrk
  8. Nie dzielę na dwa
  9. Haj
  10. Autoreset
  11. Lubie
  12. Kaktus FOX Remix