Z lewego dolnego rogu wyłania się postać młodego mężczyzny o silnej, posągowej sylwetce. Fotografia zajmuje mniej więcej połowę okładki. Zdjęcie jest bardzo ciemne. Ciało modela oświetlone jest słabym niebieskim światłem.  Mężczyzna jest zwrócony do widza prawym bokiem. Widoczna jest górna część ciała - prawe ramię, bark, górna część klatki piersiowej, szyja i żuchwa. Górna część twarzy i głowy jest zasłonięta maską. Mężczyzna ma na plecach duże skrzydła, podobne do tych, z jakimi w sztuce przedstawiane są anioły. Skrzydła, podobnie jak reszta sylwetki, są ciemne, niemal czarne i oświetlone słabym, niebieskim światłem. Maska, którą nosi mężczyzna, jest czarno-biała, znacznie jaśniejsza od sylwetki modela i tła okładki. Ma formę trudnego do określenia drapieżnika o małych, czarnych oczkach, sterczących uszach, przypominających uszy wilka, i długim pysku o ostrych kłach. Cała jest pokryta zmierzwionym futrem, które z tyłu opada aż na kark mężczyzny.  Nad głową, na niebieskim tle okładki, umieszczone są trzy linie napisów. Na samej górze znajduje się tytuł albumu zapisany alfabetem arabskim. Litery są białe, ale otacza je wiele różowych kropek i znaczków odwołujących się do klasycznej kaligrafii arabskiej.  Poniżej umieszczono dwie linie białych napisów w alfabecie łacińskim. Są one znacznie mniejsze niż napis arabski. W pierwszej linii zapisany jest tytuł albumu, w drugiej nazwa zespołu

Mashrou’ Leila

Wykonawca: Mashrou’ Leila
Okładka: Ibn El Leil

Ibn El Leil

2015 r.

Płyta jest czwartym albumem libańskiego zespołu Mashrou’ Leila. Grupa została założona w 2008 roku przez studentów Uniwersytetu Amerykańskiego w Bejrucie i szybko zyskała dużą popularność. Teksty zespołu często są satyryczne, odwołują się do problemów społecznych, polityki i religii. Ważnym tematem poruszanym przez muzyków są prawa osób LGBT. W niektórych środowiskach zespół uważany jest za kontrowersyjny. 

Prawie wszystkie utwory Mashrou’ Leila zostały napisane po arabsku, w dialekcie libańskim.

Okładka płyty ma gładkie niebieskie tło.

Z lewego dolnego rogu wyłania się postać młodego mężczyzny o silnej, posągowej sylwetce. Fotografia zajmuje mniej więcej połowę okładki. Zdjęcie jest bardzo ciemne. Ciało modela oświetlone jest słabym niebieskim światłem. 

Mężczyzna jest zwrócony do widza prawym bokiem. Widoczna jest górna część ciała – prawe ramię, bark, górna część klatki piersiowej, szyja i żuchwa. Górna część twarzy i głowy jest zasłonięta maską. Mężczyzna ma na plecach duże skrzydła, podobne do tych, z jakimi w sztuce przedstawiane są anioły. Skrzydła, podobnie jak reszta sylwetki, są ciemne, niemal czarne i oświetlone słabym, niebieskim światłem.

Maska, którą nosi mężczyzna, jest czarno-biała, znacznie jaśniejsza od sylwetki modela i tła okładki. Ma formę trudnego do określenia drapieżnika o małych, czarnych oczkach, sterczących uszach, przypominających uszy wilka, i długim pysku o ostrych kłach. Cała jest pokryta zmierzwionym futrem, które z tyłu opada aż na kark mężczyzny. 

Nad głową, na niebieskim tle okładki, umieszczone są trzy linie napisów. Na samej górze znajduje się tytuł albumu zapisany alfabetem arabskim. Litery są białe, ale otacza je wiele różowych kropek i znaczków odwołujących się do klasycznej kaligrafii arabskiej. 

Poniżej umieszczono dwie linie białych napisów w alfabecie łacińskim. Są one znacznie mniejsze niż napis arabski. W pierwszej linii zapisany jest tytuł albumu, w drugiej – nazwa zespołu.

Istnieje też inna wersja tej okładki, w której tło i światło są intensywnie różowe, a postać skrzydlatego mężczyzny jest przedstawiona od pasa w górę i zajmuje większą część kadru. 

Pola Zygmunt

Lista utworów:

  1. Aoede
  2. 3 Minutes
  3. Djin
  4. Icarus
  5. Maghawir
  6. Kalam
  7. Tayf
  8. Falyakon
  9. Bint Elkhandaq
  10. Asnam
  11. Sadalsuud
  12. Ashabi
  13. Marrikh